اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309463
تاریخ انتشار: 1402/08/14 20:21
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از ثبت 33 رویداد گردشگری گیلان در تقویم گردشگری استان خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛ ولی جهانی با بیان این خبر گفت: از ابتدای سال تا کنون با هدف پاسداشت آداب و رسوم و فرهنگ استان، تعداد ۳۳ رویداد استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت گردیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: ورود رویدادهای گردشگری به سامانه ثبت رویدادهای گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است و به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.
او بیان کرد: این اقدام بستری جذاب و کارآمد از رویدادهای گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گشود تا با اطمینان از کیفیت برگزاری، سفری متنوع به مقصد رویداد موردنظر را برنامه‌ریزی کنند.
جهانی تصریح کرد: این استان مملو از آیین‌هایی است که هر کدام قابلیت برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری را داراست، همچنین برداشت هر یک از محصولات کشاورزی در روستاهای گیلان با آیین‌هایی همراه است که این موضوع ظرفیتی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان در جهت معرفی این‌گونه آیین‌ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری استان به شمار می‌رود.
او در پایان گفت: جشنواره انار، حلوای ضیابری،جشنواره سوسن چلچراغ ،جشنواره کوچ عشایر ازجمله جشنواره‌های ثبت‌شده در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*