در همه صنوف (دانشگاهیان- فرهنگیان- بازریان- بانوان- جوانان-حتی نظامیان -روحانیت و در سطحی بالاتر مراجع تقلید)صف بندی کردیم و دایره ها آنقدر تنگ کردیم که اگر این روند ادامه پیدا کند.ممکن روزی همه در یک استیکر دایره ای قابل جمع باشند به تعبیری غیر خودی ها را کثیر و خودی ها را قلیل نمودیم
پایگاه خبری عصرجهان؛ حمدالله مبشری فرماندار و مدیرکل سیاسی-انتخابات در دولت احمدی نژاد-در ظهور پیامبر اسلام (ص)حاضرین و گروندگان به اسلام قلیل بودند و مجموع زن ومرد بقول امروزی با اندازه یک دایره قابل استیکر بودند رفته رفته طوایف عرب گرد امدند و بزرگان قریش چون ابوسفیان و.. در درون آن دایره جا گرفت!!در تاریخ آوردند که در فتح مکه مسلمین شعارشان:«أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ؛امروز، روز انتقام است» بود.ولی شعار رهبری نهضت (رسول مکرم اسلام)«أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَرْحَمَةِ《امروز، روز مهربانی و ترحم است》 بود. پیامبر دایره را بزرگترکرد. در ایام های بعد از رهبری نهضت موج گرایش به اسلام به حدی رسید که امپر اطوری های باستانی ایران و روم فروپاشی و تمدن بزرگ اسلامی خلق و نهضت اسلام جهانی گردید. اما در ظهور جمهوری اسلامی میلیون ها ایران در پیروزی آن حضور موثر داشتند. و در اداره کشود و جامعه نقش ایفا نمودند. سخت ترین شرایط یعنی جنگ تحمیلی را بدون نگاه مذهب؛ ایدئولوژی و حتی دین خاصی پشت سر نهادند.(زرتشتی؛اسلام؛مسیحی و..همه دفاع نمودند.)پس از رحلت امام(ره)خط کشی های سیاسی- قومیتی-مذهبی آشکار گردید و روز به روز پر رنگتر و دایره خودی و غیر خودی برجسته تر گردید. شاید بتوان ادعا نمود که روند بر عکس سیر ظهور اسلام و شکل گیری عظمت تمدن اسلامی پیش میرود. بطوری که روز به روز دایره حضور تنگتر میگردد نگران روز گاری هستیم که خالص سازی در حد یک استیکر خلاصه شود.هرودت مورخ جهان باستان حکومت ها یا انقلابها را به کودکی تشبیه نمود که مراحل متعدد رشد را طی می کنند تا به دوران عقلایی؛ پختگی و خردورزی برسند.معمولا در ابتدای ظهور هر نهضتی احساسات؛تنگ نظری افراط و تفریط و...در اثر بی تجربگی غالب است.در جمهوری اسلامی آن مراحل طی گردید. بطوری که نسل اول انقلاب دوران پیری خود را سپری میکنند. نزدیک به پنج دهه از انقلاب میگذرد باید دوران پختگی؛عقلایی؛تدبیر و نگاهی جهانی حاکم گردد.حاکمیتی که شعارش به سوی ظهور است باید نگاهش جهانی باشد.و نگاه جهانی الزاماتی دارد که باید رعایت گردد.اگر جامعه ایرانی؛مهاجرین ایرانی و حتی مبارزانی از همه ملیت ها گرایش به اسلام و نهضت امام خمینی (ره) دارند در نظر بگیریم جمعیتی کثیر هستند.که میتوانند جهان را مدیریت و زمینه ظهور را با نگاهی جهانی فراهم کنند.ولی متاسفانه در همه صنوف (دانشگاهیان- فرهنگیان- بازریان- بانوان- جوانان-حتی نظامیان -روحانیت و در سطحی بالاتر مراجع تقلید)صف بندی کردیم و دایره ها آنقدر تنگ کردیم که اگر این روند ادامه پیدا کند.ممکن روزی همه در یک استیکر دایره ای قابل جمع باشند به تعبیری غیر خودی ها را کثیر و خودی ها را قلیل نمودیم هستند کسانی که در پی خالص سازی تعبیرشان این استدلال است که اهل حق قلیل و اهل کفر و باطل کثیر این استدلال بیشتر شعار و ایده انجمن حجتیه است.و میتوان ادعا نمود که بعد از امام تفکر انجمن حجتیه به همه لایه های مدیریتی نفود کردند. و در صدد انتقام از امام وتفکر او میباشند. در دنیای امروزی که جهان را به دهکده تعبیر میکنند چنین خوابی(خالص سازی)تعبیر خوبی ندارد ظهور را به ۳۱۳ نفر تقلیل و تفسیر کردن یعنی رد نظریه عنصر زمان ومکانعقلای قوم باید نگاهشان جهانی و با در نطر گرفتن عنصر زمان و مکان زمینه ظهور را با داشتن لشکریانی کثیر و نامرئی تصور کنند نه با نگاه قتل و کشتار میلیاردها انسان و استقرار حکومتی با لشکری قلیل در حقیقت این اندیشه هیچ تفاوت با فراماسون ها ندارد چرا که فراما سون ها هم در پی خالص سازی کره زمین با حذف ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهانند تا ژنهای برتر در کره زمین صاحب همه دارائی های و سرخوشی ها باشند.شعار خالص سازی یعنی ناتوان از اداره و تربیت جامعه و مردمی که پیشینه تمدنی؛فرهنگی وحتی دینداری آنها شهرت جهانی دارند.خالص سازی یعنی تفکیک؛جدا سازی؛حذف فیزیکی؛ سیاسی و در نهایت حذف جمهوریت این نظام و نادیده گرفتن قانون اساسی که میثاق امام و امت بود.و از طرفی نادیده گرفتن مردم سالاری و آسیب رساندن به دین و اسلامیت این نظام؛ درنتیجه برای بقا و دوام این نظام و حفظ؛تمامیت ایران راهی جز تدبیر؛عقلانیت و عمل به اصل قانون اساسی وجود ندارد.تحقق شعار عدالت به سوی ظهور باید با نگاه جهانی و بزرگتر نمودن دایره اجتماع بشری حتی فراتر از ایران باشد
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.